Dag 10 t/m 16 Onze reis gaat verder: en hoe?! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Stefan en Roy Burgers-Franssen - WaarBenJij.nu Dag 10 t/m 16 Onze reis gaat verder: en hoe?! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Stefan en Roy Burgers-Franssen - WaarBenJij.nu

Dag 10 t/m 16 Onze reis gaat verder: en hoe?!

Door: Stefan en Roy

Blijf op de hoogte en volg Stefan en Roy

10 Januari 2013 | Australië, Brisbane

Daar zijn we weer! Nu gelukkig wat sneller dan de vorige keer ;) We hebben maar een kwartiertje de tijd om dit reisverslag te maken dus we gaan ons uiterste best doen om zoveel mogelijk op te schrijven ;)

Dag 10
Daar stopte ons reisverslag. Na het maken van het eerste reisverslag hebben we toch nog redelijk lang in het backpackerspunt gezeten. We hebben toen namelijk 3 geweldige trips geboekt! De reisagente was een Nederlandse wat het allemaal wel erg handig maakte. Tegelijk was het ook het moment waarop we te zien kregen hoeveel hier te doen is! Ongelooflijk veel en er is zoveel aanbod! We hebben drie fantastische excursies uitgekozen waarvan we er al 1 hebben beleefd. Na het verlaten van het backpackerspunt moesten we al vrij snel een slaapplaats gaan zoeken voor de nacht. Die vonden we niet heel snel en dat zorgde voor een heel spannend moment. We waren maar aan het zoeken: Byron Bay is een hele populaire badplaats waar het enorm druk is waardoor we niet snel een plaatsje vonden waar we ons echt veilig voelde.
We besloten daarom een stukje terug te rijden richting het zuiden waar, volgens de roadmap, een restarea te vinden was. Een restarea is een area waar je gratis mag overnachten. In plaats dat we richting het zuiden reden, stuurde de tomtom ons de bergen in. We verzekeren jullie: rijden met een camper door de donkere bergen van Australie is geen pretje!!! Dit was echt weer zo'n moment dat ik (Roy) echt een beetje bang was. We besloten daarom maar heel snel weer om te draaien richting Byron Bay en daar dan toch maar te gaan overnachten. Maarja... Hoe draai je om op een bergpas?!?!?! Deze rit was echt zo;n rit die we nooit vergeten en wat we liefst niet graag meer willen meemaken. Uiteindelijk vonden we een perkeerplaats in Byron Bay waar meerdere campers stonden. We zijn er bij gaan staan en zijn beide gelukkig snel in slaap gevallen.

Dag 11
Vandaag stonden we vroeg op en gingen we richting de bekende vuurtoren van Byron Bay. Echt prachtig! Grote rotsen richting de zee en een erg leuke vuurtoren!
Die middag stond er een bijzondere trip op het programma: de eerste van de drie die wij die dag ervoor geboekt hadden. We gingen namelijk seakayakken!!! En wel seakayakken naar een gebied waar wilde dolfijnen zaten. Dit was tevens een heel goed moment om dit te gaan doen, want de dolfijnen hebben net jongen gekregen waardoor ze vaak in de baaitjes blijven hangen. Deze kayaktocht was nog een hele beleving. Het begon bij de introductie waar verteld werd dat het om een zware tocht zou gaan, omdat je tegen de ruige oceaan golven in moest varen en dat er in die ruige zee ook heel wat ruige dieren leven zoals haaien!!! Toen werden we toch wel wat huiverig. Toch maar begonnen aan dit grote avontuur, want dit zou onvergetelijk worden!!!

Daar gingen we dan: we zagen de ene na de andere kayak omslaan bij het betreden van de ruige oceaan. Die golven zijn echt heel erg hoog!!! De enige tip die we meekregen was: blijf goed peddelen em je moet tegen de golven in varen. Wij waren de laatste twee die te water gingen en we spraken alles goed af zodat de kans op omslaan niet hopelijk niet groot zou zijn...

En.... We zijn niet omgeslagen!!!!!!!!!!!! Jeej!!!! Hard werken was het zeker, maar we waren heel erg trots dat we niet omgeslagen waren!!!! Het avontuur begon: over de oceaan opweg naar de dolfijnen!!!!

Helaas.... we moeten afsluiten, want de tijd is om :( We doen ons best om zo snel mogelijk dit reisverslag te vervolgen!!!

Heel veel liefs!!!!
Stefan en Roy

• 10 Januari 2013 - 07:09

Jochem:

Mooi reisverslag heren! Volgens mij vermaken jullie je wel. Kijk je wel een beetje uit voor al die bosbranden daar?
    Heel veel plezier en tot het volgende reisverslag.
    X

• 10 Januari 2013 - 08:31

Eugene & Francien:

Geweldig om jullie ervaringen weer te lezen! Als je wat noordelijker bent moet je zeker op de camping bij Agnes Water gaan staan. Dat is direct aan de lagune en van daaruit kun je een boottocht maken naar het eerste eiland van het Great Barrier Reef, dat is zeker aan te raden. Onderweg kom je zelfs walvissen en dolfijnen tegen en bij het eiland kun je geweldig snorkelen en een wandeling maken over dit "vogel eiland". Veel plezier vanuit Ophemert, groet Francien en Eugene

• 10 Januari 2013 - 09:00

Ton En Kitty Franssen:

Nou jongens, dat is weer een geweldig verslag. Gaat verder alles goed? Blijf in ieder geval wel uitkijken, ( vooral jij Roy, want jij kan soms echt paniekerig doen) en geniet er met volle teugen van. Dikke kus Ton en Kitty.

• 10 Januari 2013 - 13:09

Cleta & Johan:

Wat een belevenissen zowel op het land als op het water!!! Jullie maken het reisverslag door de manier van schrijven wel spannend hoor wat voor ons boeiend is om te lezen, erg leuk!!! Ieder die dit leest raakt meer en meer enthousiast over wat jullie allemaal in Australië meemaken. Stefan en Roy naar de natuur en het uitzicht dat jullie onderweg zijn tegengekomen proberen wij ons een voorstelling van te maken en we zijn dan ook erg benieuwd naar de mooie foto's en films. Groeten en kusjes Cleta en Johan

• 10 Januari 2013 - 15:20

Marianne:

Nou zeg, wat een spannende verhalen!!! Maar jullie hebben het fantastisch naar je zin en wat jullie allemaal beleven, geweldig!!! En Roy, door al die belevenissen die jij meemaakt, ben jij straks NERGENS meer bang voor!!!Roy en Stefan, geniet nog met volle teugen van jullie supereis!!!!! Groetjes Harrie en Marianne. xxx