Dag 14 en 15: Brisbane! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Stefan en Roy Burgers-Franssen - WaarBenJij.nu Dag 14 en 15: Brisbane! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Stefan en Roy Burgers-Franssen - WaarBenJij.nu

Dag 14 en 15: Brisbane!

Door: Stefan en Roy

Blijf op de hoogte en volg Stefan en Roy

14 Januari 2013 | Australië, Noosa Heads

Hoi allemaal,

Weer een klein beetje tijd gevonden om wat aan het reisverslag te werken. Dit keer maar 10 minuten dus we moeten snel zijn ;)

We waren bij dag 14, daar gaan we!

Dag 14
Deze ochtend reden we door naar Brisbane. Brisbane is na Sydney en Melbourne de derde grootste stad van Australie. We gingen eerst richting een filiaal van Jucy, onze camperleverancier omdat er wat probleempjes waren ontstaan, tijdens de eerste twee weken. Nadat we het een en ander geregeld hadden konden we weer door.

We besloten een kijkje te gaan nemen bij een backpackershostel waar we voor 10 dollar onze camper mochten parkeren en daarbij van alle faciliteiten gebruik mochten maken. We kwamen daar aan en het zag er allemaal erg goed uit. Het hostel had zelfs een ZWEMBAD! We vroegen of er nog plaats was en we boekte voor de komende twee nachten. Zo hadden we dan mooi drie dagen de tijd om Brisbane te verkennen. We parkeerde onze camper en we namen snel een duik in het zwembad! Heerlijk! Een hostel wat echt midden in het centrum lag!

Ook was er een wasserette en we namen een lekkere douche. Na wat gegeten te hebben gingen we een avondwandeling maken door Brisbane. Hoewel deze stad enorm groot is, was het merkwaardig rustig op straat. Dat was opzich wel lekker. We namen een heerlijk ijsje en we hebben nog wat rondgewandeld in nachtelijk Brisbane.

Ook liepen we die avond een stukje door de botanische tuin. En we zagen daar een Appossum! Keigaaf, weer een echt Australisch dier gezien!
We gingen weer terug naar het hostel, namen een douche en gingen slapen.

Dag 15
Vandaag stonden we vroeg op om Brisbane nog beter te gaan verkennen! Brisbane is echt een hele toffe stad! Heel groot, maar zo voelde het niet. Veel zakenmensen die 's middags buiten het kantoor ergens gingen lunchen. Hoewel Sydney, historisch gezien iets aantrekkelijker is, is Brisbane echt een bruisende gezellige stad waar Kunst en Cultuur hoog in het vaandel staan.

Overal zijn openluchtpodia en is er ruimte voor kunst. Gratig toegang tot musea en veel straatartiesten maken deze stad toch echt wel de moeite waard om deze stad te bezoeken. In tegenstelling wat veel backpackmensen hier in Australie zeggen over Brisbane. Die vertelde ons namelijk dat Brisbane niet veel voorstelde.

's Middags gingen we naar de Esplanade! Ongelooflijk leuk! De Esplanade is een groot openluchtzwembad waar heel de stad lekker mag zwemmen. Eerlijk waar: je waant je net in een superluxe resort! Palmboompjes, mooie grote stenen, kraakhelder blauw water en ga zo maar even door. Daarbij ook nog eens veel gezellige eettentjes waar we die avond ook wat gegeten hadden. Want:

's Avonds gingen we echt een avondje uit! We gingen eerst ergens lekker wat eten en daarna nam Stefan mij mee naar de musical! Superlief! En wat was dit gaaf!!!!!!!! In een heel groot theater bezochten we de musical 'South Pacific'. De kwaliteit was enorm goed! Hier kunnen nederlandse musicals echt niet aan tippen! Hier konden we echt merken dat Australie toch grotendeels Brits is. Britten stellen namelijk hele hoge eisen aan het theater. Nou... dat was zeker te merken! De artiesten zongen heeel goed, de dans was fantastisch en het spel was fenomenaal! En allemaal in het Amerikaans! We vroegen naar de afkomst van de spelers en wat bleek: de drie hoofdrollen werden gespeeld door Australiers en de rest van de cast was overgevlogen vanuit New York, Broadway! Daarbij was zo;n avondje theater ook zeker een hele chique ervaring! Ongelooflijk gaaf!

We sloten de avond af met een lekker australisch wijntje in 1 van de gezellige barretjes aan de Esplenade. 't Is maar goed dat het zoooo lekker was, want we moesten voor twee wijntjes welgeteld 17 dollar neerleggen!!!!

Helaas is de tijd weer om :( We werken snel weer verder! Tot snel allemaal!

Liefs,

Stefan en Roy

• 14 Januari 2013 - 16:44

Cleta & Johan:

Hoi Stefan en Roy,

Als je dit reisverslag over Brisbane leest bekruipt je het gevoel dat jullie het geweldig naar je zin hebben!!! Naast het mooie Sydney nu een andere grote stad in Australië bezocht. En zoals wij weten is naast het houden van de natuur ook een een grote wens van Roy in vervulling gegaan namelijk het bezoeken van een musical in een mooi Theater. Kunst en cultuur kan zich in een grote belangstelling van Roy verheugen. De gezelligheid van het bezoeken eettentjes en heerlijke terrasjes is ook echt iets dat bij een mooie vakantie hoort!!!! Stefan en Roy nu jullie ook heerlijk hebben kunnen zwemmen en genieten van de luxe in Brisbane zijn jullie weer helemaal klaar om de mooie reis te kunnen voortzetten op weg naar het einddoel Cairns. Wij genieten van jullie reisverslagen en proberen hiermee een voorstelling te maken van hoe het is in het verre Australië. Groeten en kusjes Cleta en Johan

• 16 Januari 2013 - 15:51

Connie:

Hoi Stefan en Roy,
    Alweer een reisverslag! ik heb het met veel plezier gelezen.
    Weer totaal andere belevenissen, maar niet minder de moeite waard.
    Tot het volgende versag! Geniet ervan!

Groetjes Connie

• 16 Januari 2013 - 22:22

Hannie:

Hoi Stefan en Roy,
    Dit waren 2 heel andere dagen dan de voorgaande. Maar dat maakt de reis juist extra leuk denk ik.
    Even een beetje luxe en een lekker duur wijntje hoort er ook bij!
    Ik kijk weer uit naar jullie volgende verslag.
    Groetjes Hannie