Dag 11 Het vervolg... - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Stefan en Roy Burgers-Franssen - WaarBenJij.nu Dag 11 Het vervolg... - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Stefan en Roy Burgers-Franssen - WaarBenJij.nu

Dag 11 Het vervolg...

Door: Stefan en Roy

Blijf op de hoogte en volg Stefan en Roy

11 Januari 2013 | Australië, Brisbane

Gisteren moesten we plots afsluiten, maar vandaag vonden we weer een half uurtje om even aan ons reisverslag te werken. We zijn nu nog steeds in Brisbane waar we onze laatste middag doorbrengen. Vanavond vervolgen we onze reis richting Beerwah, alwaar we morgen the Australian Zoo gaan bezoeken!

Dag 11
Waar waren we ook alweer gebleven?! Oja: de grote oceaangolven hadden we overleefd met het kayakken en nu waren we een beetje aan het ronddobberen op de zee... Opweg naar dolfijnen!

We gingen met een gids mee die vooraan de grote groep kayakers kayakte. Hij vertelde wat meer over de oceaan en het leven in die oceaan. Hij vertelde ons dat er nu al veel moois te zien was onder water, maar dat we nog een aardig stukje moesten kayakken om daadwerkelijk ook dolfijnen te kunnen gaan zien. Dat kayakken was best zwaar omdat je aardig tegen de grote golven in moet varen. Soms zagen we de helf van de groep niet meer, omdat die inmiddels aan de andere kant van de golf waren.

De eerste uitdaging volgde: we zou er kunnen staan in zijn of haar kayak. Sommigen gingen het proberen en sloegen vrijwel direct om, dus wij bleven verstandig zitten ;)
Eenmaal wat verder gevaren, kwamen we aan bij het gebied waar die dolfijnen zouden moeten zitten.

Helaas... er waren geen dolfijnen :( Dat was wel erg jammer, want we hadden ons er best op verheugd. Wel was er de mogelijkheid om te gaan snorkelen. Stefan ging als eerst een kijkje onder water nemen. Hij vertelde dat het heel erg mooi was. Hij zag een school visjes en zeegras en nog veel meer. Roy was echter door het deinen op de grote golven ietswat zeeziekjes geworden. Dus die bleef lekker in zijn kayakje zitten. Het snorkelen komt zeker nog wel als we straks de Great Barrier Reef gaan bezoeken!

Toen gingen we weer terug en moesten we allemaal om de beurt terug de branding in alwaar een leuke foto van ons gemaakt werd van het aanspoelen met kayak. Het was een erg leuke trip! Helaas van de dolfijnen, maar kayakken op de oceaan is toch ook wel heeeel erg gaaf!

's Avond brachten we de nacht door in Pottsville. Een klein plaatsje tussen Byron Bay en Surfers Paradise. Hier gingen we koken: en hoe?! Ongelooflijk veel vogels kwamen er op ons af! Niet normaals! Vooral veel australische witte Ibissen en australische eksters verstoorde met enige regelmaat onze avondmaaltijd! Daarbij liepen ook een aantal Bush Turkeys. Een soort kalkoenachtige vogels die heeeeel erg brutaal zijn.

Op tafel lag de volgende ochtend een brood, en dat brood lag niet veilig! Het werd gewoon 'gejat' door die kalkoensachtige beesten!!!!

Dag 12
De volgende dag reden we naar Queensland! We passeerde, opweg naar Surfers Paradis, de grens van New South Wales naar Queensland. En wat een verschil! Op mij (Roy) kwam het echt over alsof ik in een ander land terecht kwam. En in de verte zagen we alweer iets groots liggen: Surfers Paradise!

Daar aangekomen zijn we meteen richting de boulevard gelopen en hebben wat winkeltjes bezocht. Het bekende naambordje vam Surfers Paradise hebben we ook gezien! Surfers Paradise deed ons een beetje denken aan een soort Miami... Het was niet heel bijzonder. De gebouwen: waaronder de hoogste woontoren in 2005, waren indrukwekkend maar niet extreem bijzonder. We hebben er een leuke middag gehad en zijn tegen een uur of 4 doorgereden naar Natural Bridge, een prachtig national park met iets heeeeeel bijzonders...

Natural Bridge National Park, alwaar ons een bijzonder ervaring stond te wachten. Natural Bridge is een natuurlijke brug van rotsen midden in een regenwoud. En 's nachts komt hier een waar wonder tot leven.

Na het eten liepen we het regenwoud in, richting de Natural Bridge. Eenmaal daar aangekomen: een grot vol met lichtgevende wormpjes! Het was net droomvlucht in de Efteling, alleen dan echt!!!! Een groot met allemaal kleine lichtjes, prachtig en heel indrukwekkend!!!!

Dag 13
De volgende ochtend stond Stefan al vroeg op om nog een ronde te lopen door het mooie regenwoud rondom de Natural Bridge. Hij kwam helemaal happy terug omdat hij een grote hagedis en kangaroos had gezien en deze heeft kunnen fotograferen. Dat wilde Roy ook graag zien dus we liepen nog een ronde. Helaas waren de meeste wilde dieren die Stefan die ochtend had gezien, alweer verdwenen.

We reden door naar Green Mountain National Park waar Roy eindelijk zijn eerste echte wilde kangaroo heeft kunnen zien van dichtbij! Een aardig ritten door flink wat bergen. Soms was de weg zo smal dat je echt moest wachten om de tegenligger door te kunnen laten. Best weer spannend dus. Onderweg kochten we ook een brood bij een echte bakkerij, een eis van Roy. Want het brood hier in Australie wat we tot nu toe op hadden was echt niet om te eten! Eindelijk een lekker vers en goedruikend brood gekocht!

Bij de einbestemming was ook een camping, waar we voor 10 dollar konden overnachten. We konden hier douchen en ons lekker opfrissen dus we besloten om deze camping te boeken voor de nacht. Zeker omdat de rit in de bergen ernaar toe, behoorlijk zwaar was. En het was op deze camping waar de kangaroo gezien werd. En hoe?!: een lief klein kangarootje met joey (een jong)!!!!! Zoooooo schattig! En ook Stefans wens kwam uit op deze camping! Stefan vond namelijk een wilde slang! Een red-bellied black snake, een hele giftige slang! Dus voor Roy was dit natuurlijk een hele leuke ervaring die op gepaste afstand het beestje kon aanschouwen...

's Middags gingen we naar het national park, alwaar we via echte hangbruggen de boomtoppen konden betreden. Ook was er een laddertje waarmee we echte een hele hoge boomtop konden bezoeken. Best spannend om in een kooi een flinke trap te beklimmen, maar het uitzicht was werkelijk prachtig!

Kortom weer heel wat leuke ervaring...

Hoewel het nu dag 17 is en we maar tot dag 13 hebben kunnen schrijven, moeten we nu helaas alweer afsluiten... de tijd is weer om! We zoeken snel weer naar een punt om alles bij te houden ;)

Tot gauw!!!!

Liefs, Stefan en Roy

• 11 Januari 2013 - 09:40

Ton En Kitty Franssen:

Wat een geweldige ervaringen toch allemaal. Ik ben blij dat jullie het zo naar je zin hebben. Het reis verslag is zo mooi, dat je jezelf ook een beetje in Australië bent.
    Veel plezier verder.
    Kussjes Ton en Kitty

• 11 Januari 2013 - 10:31

Johan En Cleta:

Hoi Stefan en Roy,
    Geweldig reisverslag weer. Jullie houden ons wel steeds in spanning om halverwege een reisverslag af te breken. Geniet maar met volle teugen en we hopen snel weer iets meer van jullie te lezen en / of foto's ergens te zien verschijnen.
    Lieve groetjes Johan en Cleta en een pootje van Guusje!!!!

• 11 Januari 2013 - 12:34

Hannie:

Hoi Stefan en Roy,
    Weer hartstikke leuk om jullie verslag te lezen. Ik ben benieuwd naar het vervolg.
    Jullie beleven van alles. Geniet nog maar met volle teugen.
    Groetjes Hannie Bagijn

• 13 Januari 2013 - 18:42

Connie:

Hallo Stefan en Roy,
    Wat een belevenissen!! Erg spannend hoor.maar wat een mooie ervaringen.
    Nog heel veel plezier en heel veel mooie trips.
    Groetjes familie Franken.