Dag 3,4,5 & 6 Walt Disneyworld - Reisverslag uit Celebration, Verenigde Staten van Stefan en Roy Burgers-Franssen - WaarBenJij.nu Dag 3,4,5 & 6 Walt Disneyworld - Reisverslag uit Celebration, Verenigde Staten van Stefan en Roy Burgers-Franssen - WaarBenJij.nu

Dag 3,4,5 & 6 Walt Disneyworld

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Stefan en Roy

16 November 2015 | Verenigde Staten, Celebration

Dag 3, Disney's Magic Kingdom
Vandaag ging een grote droom in vervulling. Na een aantal keren in het zusje Disneyland Paris bezocht te hebben, gingen we dan vandaag naar de grote broer in Orlando. Het grote Walt Disneyworld resort. En groot is dit resort zeker!!! Dit resort herbergt vier themeparks, twee waterparken, twee uitgaansgebieden, vele hotels en allerlij ander vermaak.
Na het ontbijt pakten we snel de auto en reden richting het resort, dat niet ver van ons hotel ligt. Toen was daar de afslag en de slogan: "Let the memories begin" werd nu ook voor ons werkelijkheid.
We parkeerden onze auto op het enorme parkeerterein en we liepen richting het ticketcenter, want we moesten nog even onze toegangskaarten ophalen. We kregen een warm, persoonlijk welkom van een lieftallige dame die ons de tickets uitreikte. Daarnaast kregen we een magicbandje waar onze tickets opgezet werden. Een heel handig en fijn systeem, want naast het feit dat onze tickets daarop stonden worden daar ook de foto's opgezet die van ons gemaakt worden. Toegangsbewijzen waren binnen, dus op naar Disney's Magic Kingdom.

Een mooiere entree konden wij ons niet wensen. Vanuit het ticketcenter stapten we op een oude radarboot en vaarden we richting de prachtige eyecatcher: the Cinderella castle! Wat was dit een mooi moment!!! Eenmaal aan land hoefden we maar een paar stappen te zetten en we stonden bij de ingang, alwaar een leuke openingsceremonie aan de gang was. Mickey Mouse, vergezeld met vele Disneycharacters, heette ons van harte welkom in zijn Magic Kingdom. Het was 9 uur en het park ging open!

De eerste stappen waren magisch. Dit was een moment waar ik al zo lang naar uitgekeken had. Het lijkt op Disneyland Parijs, maar de uitvoering is zoveel anders. Alles is grootser en de Amerikanen zijn zo gek als een deur. We lopen op Mainstreet, terwijl Disneycastmembers (Disneymedewerkers) ons van harte welkom heetten. We krijgen een button, met daarop 'My first visit', er klinkt heerlijke muziek en de zon straalt in volle kracht.

Voor Cinderella's castle vinden kerstopnames plaats voor de grote Amerikaanse televisiezender ABC. Leuk om dat ook gezien te hebben, want ik kende het van vorige jaren.

We lopen eerst richting Liberty Square, een themagebied dat niet in Disneyland Parijs aanwezig is. Erg leuk en mooi gemaakt. Het geeft het vroegere Amerika weer, waarin zelfs wat Hollandse sporen terug te vinden zijn in de vorm van trapgeveltjes. De eerste attractie die wij doen ligt ook in dit themagebied, Phantom manor. We hoefden voor dit spookhuis maar slechts 5 minuutjes te wachten, ideaal dus!

Vervolgens ontdekte we Frontierland, waar we een leuke vaartocht maakten bij Splash Mountain. De film waar hét lied van Disney, zip a di do dah, uit komt. Een heerlijke attractie waarin wij als twee blije kindjes in het bootje aan het ronddobberen zijn. Wie in deze attractie geen lach op zijn of haar gezicht weet te krijgen, heeft geen gevoel! Verder omtdekte we in Frontierland 'Big thunder mountain' en het eiland van 'Tom Sawyer', waar de echte Knabbel (van Babbel) rond hing. Een veel te lief eekhoorntje die uit de hand van Stefan zich flink tegoed deed aan een kruimelig koekje.

We bezochten 'Pirates of the Carribean', waar zelfs de familie uit Tilburg getuigen van mocht zijn, 'Walt Disney's Enchanted Tiki Room', een heerlijk vrolijke vogelshow, en 'Jungle Cruise', waar een castmember haar werk wel heel goed deed! Een flirt mocht hierbij zeker niet ontbreken, hahaha (Stefan vond het oké hoor, hahaha!)

We liepen via de Central Plaza (het plein voor het kasteel) richting Fantasyland, waar veel fantasyclassics in een mooi themagebied waren samengebracht. We bezochten de klassieker 'It's a small world', maakte in prachtige rit onder water in 'Under the sea - journey of The Little Mermaid' en beleefden een grappig avontuur in 'The many Adventures of Winnie the Pooh'. Tussendoor genoten we ook nog van een klassiek concert onder leiding van meastro: Mickey Mouse in 'Mickey's PhilharMagic'.

Toen volgde Tomorrowland, waar we race maakten in 'Tomorrow Speedway'. We aten een Amerikaanse Hotdog bij Casey's Corner en gingen een mooi plekje uitzoeken voor 'Disney's Festival of Fantasy Parade', een mooie parade met prachtige muziek en schitterende wagens.

Tijd vliegt als je het leuk hebt, dus helaas was daar al de afsluiteinde show van onze eerste dag in Disney's Magic Kingdom. Elsa en Anna van Disney's Frozen wensten ons nog een heel fijn kerstfeest toe in een prachtige show. Dit voelde best vreemd... Haha! Wij zijn nog helemaal niet met ons hoofd bij kerst... en zeker niet met het prachtige weer van vandaag en in onze korte broek ;)

We konden nu twee dingen doen: of terug naar het hotel gaan om ons bedje in te duiken voor de drukke dag van morgen, of de monorail pakken naar een andere Disneypark om daar bijvoorbeeld te genieten van een vuurwerkshow. We hadden nog energie voor 10, dus je raad het al waar wij voor kozen... Juist, op naar een ander Disneypark: EPCOT

De monorail brengt ons in 15 minuutjes naar een andere plaats op het resort. EPCOT is een futurepark en heeft een worldshowcase, dat inhoudt dat een aantal grote landen rond een groot meer ieder een themagebied hebben. Ondanks wij het idee hadden om alleen de vuurwerkshow te bekijken, vielen de wachtrijen reuzen mee. Dat viel ons vandaag sowieso meer op! XD.

We bezochten de mooie attractie 'Mission Space', een rit die oms meenam in de wereld van communicatie. Je kan je er niet veel bij voorstellen, maar het was prachtig! Ook bezochten we nog twee attracties waarvan ik de naam even kwijt ben... Aangezien ik geen kaartje met attracties had meegenomen, kan ik jullie niet vertellen welke dat waren helaas.

Na die twee attracties, waar er eentje ging over Imagination en de andere over het klimaat, gingen we een plekje zoeken voor de grote afsluiter van de dag: 'IllumiNations, reflections of earth'. Dat was behoorlijk moeilijk, want hier was het gigantisch druk. Ook kwamen we er achter dat die 'World Showcase' eem enorm themagebied is, wat er veel belovend uit zag. Uiteindelijk toch een plekje kunnen vinden, waarbij we eer later achter kwamen waarom hier niemand stond. We hebben namelijk helaas maar de helft gezien. Echter is deze vuurwerkshow zo mooi en groots én is de muziek zo fantastisch dat we zeker van het mooie vuurwerk genoten hebben. Dit belooft wat voor a.s. maandag, wanneer we EPCOT bij dag gaan bezoeken en hopelijk de show frontaal gaan kunnen zien.

Vol met eerste indrukken als gaaf, ongelooflijk, bizar, heerlijk, etc. gingen we weer richting de monorail, die ons binnen een kwartiertje weer terug bij de auto bracht. We reden terug naar ons hotel, poetsten onze tanden vlug en waren al vrij snel vertrokken richting dromenland. Wat een fantastische dag was dit!!!

Dag 4, Disney's Typhoon Lagoon
Omdat het weer voor vandaag weer volle zom had opgegeven, de tempratuten weer de 30 zouden passeren en wij wel toe waren aan een dag ontspanning (na al die eerste indrukken van gisteren) besloten wij om vandaag naar een waterpark te gaan. Disney's Typhoon Lagoon, een waterpark met carribean, schepen en woeste zeeën als thema's. Een park vol met grote watergelijbanen waar je soms alleen, maar soms ook met twee af kon. Met bandjes, in bootjes of gewoon op jezelf gleden we van de ene glijbaan na de andere. Tevens maakte Stefan gebruik van de mogelijkheid om met haaien te zwemmen en probeerde Roy meermaals tegen een hoge vloedgolf op te zwemmen. Met heerlijke carribische en beach boys muziek op de achtergrond genoten we van de zon en moesten we aan het einde van de dag tocht echt we bekennen dat we een mooi kleurtje hebben opgelopen XD!!! Hahaha!

's Avonds bereikt ons ook het vreselijke nieuws van wat er zich in Parijs heeft voorgedaan... 's Middags hadden we al het één en ander voorbij zien komen op Nu.nl, maar 's Avonds wordt ons pas duidelijk wat er precies gebeurd is. In één woord verschrikkelijk. En even worden we uit de grote vreugde en blijdschap gehaald waarin wij al onze hele vakantie in verkeerden.

Dag 5, Disney's Hollywood Studio's
Vandaag stonden we al vroeg op om na het ontbijt met het pendelbusje van het hotel naar Disney's Hollywood Studio's te gaan. Dat dit resort een geoliede machine is, bleek ook maar weer. Wij waren redelijk vroeg al op het resort en wij konden ons al heel makkelijk verplaatsen middels het Disneytransportsystem. Tijdens het wachten op een bus, werden we heerlijk vermaakt door twee ouderen Amerikaanse mannen die druk verschillende woorden met elkaar aan het wisselen waren. Zowel Stefan als ik moesten beiden denken aan Statler en Waldorf van 'The muppets', haha!

Om 9 uur ging Disney's Hollywood Studio's open. Na een prachtige wandeling bij binnenkomst over Hollywood Boulevard, liepen we richting 'Star Tours', een gave attractie rondom de film 'Star Wars'. Ook bewegingssimulatoren doen het nog zeer goed als attractie ;), zolang je het maar goed gebruikt. Vervolgens konden we de echte Statler Waldorf 'echt' aanschouwen tijdens 'Muppet Vision 3D'.

Via de Streets of America, Pixar Place en Mickey Avenue liepen we via Center Stage, alwaar zich een leuke act voordeed, richting een theater waar we genoten van 'Beauty and the Beast - Live om Stage'. Vervolgens liepen we door naar de overweldigende stuntshow 'Indiana Jones - Epic Stunt Spectacular' waarin het gewoon echt leek alsof je getuigen was van een echte Indiana Jonesfilm. Vol met stunts en special effects. We besloten in de stuntsferen te blijven en we bezochten 'Lights, Motors, Action! - Extreme Stunt Show' waarin we auto's door de lucht zagen vliegen en gigantische ontploffingen meemaakten. Ik kende deze show uit Disneyland Parijs, maar duidelijk was wederom te zien dat we ons hier in Amerika bevinden: grootser en ongelooflijker!

Via een leuk museum 'Walt Disney, One Man's Dream' liepen we richting 'The Twillight Zone Tower of Terror' waar we veel vrije vallen maakten in een lift die compleet op hol sloeg. Ook zagen we 'Voyage of the Little Mermaid', een kleine theatershow met dat heerlijke nummer 'Under the sea'.

Een supergrote attractie was 'The Great Movie Ride', waarin we op spectaculaire wijze bezoekjes brachten aan filmsets van wereldberoemde films als 'Singing in the Rain', 'Mary Poppins' en 'Indiane Jones'.

Een bijzonder moment was het bezoek aan 'For the First Time in Forever: A Frozen Sing-Along. Frozen was toch het grootste succes van Disney?! Wij zagen het bewijs! Een theaterzaal vol met kinderen die allemaal (inclusief papa's, mama's, oma's en opa's) uit volle borst meezongen met o.a. 'Love is a open door' en 'Let it go'. Vooral dat laatste gaf mij zowaar een beetje kippenvel als je al die kinderen zo intenst ziet en hoort meezingen.

En daar was die alweer... De aflsuiter van de dag! En wat voor één?!?!?!?! 'Fantasmic', een prachtige stageshow met water, vuur, muziek, licht, boten, special effects, stunts en acteurs. Wanneer tijdens de finale van deze show een boot voorbijkomt vol met Disneycharacters en Mickey Mouse het grote slotvuurwerk dirigeert, kan je maar één ding denken: ONGELOOFLIJK!!! Of nee... zoals de Amerikanen hier zeggen: OMG!!!!

Na een mooie dag gingen we met de pendelbus weer naar huis, poetsten we weer vlug onze tanden en waren we al vrij snel weer in dromenland. Wat een ongelooflijke wereld is dit toch?!?!?!?!

Dag 6, Disney's Animal Kingdom
We sliepen vanmorgen ietswat uit en reden tegen half 10 richting Disney's Animal Kingdom. Een prachtig dierenpark met mooie attracties. Bij binnenkomst valt onze aandacht al meteen op de 'Three of life' een prachtige boom vol met dieren, die als eyecatcher dient voor dit Disneypark.

We gingen op safari in 'Kilimanjaro Safaris', gingen op expeditie in de megavette rollercoaster 'Expedition Everest - Legend of the Forbidden Mountain' en gingen even terug in de tijd tijdens een spannende rit in 'DINOSAUR'.

Ook zagen we de mooie show 'Festival of the Lion King' en was ik erg onder de indruk van 'Finding Nemo - the musical'. Een musical die zo van Broadway geplukt zou kunnen zijn. Ook ontmoetten we Mickey en Minnie in 'Adventurers Outpost', zagen we exotische vogels in 'Flights of Wonder' en voelden we ons even een insect in 'It's Tough to be a Bug'.

Dat alles in een omgeving van prachtige tropische bossen en schitterend gethematiseerde verblijven voor allerlij soorten dieren. Disney's Animal Kingdom is prachtig!

Gelukkig houden ze heel goed rekening met de dieren en sluit het park bij zonsondergang. Tegen zessen lopen we dan ook weer richting de auto. Vanavond rusten we dan ook lekker even uit in het hotel. Even tijd om alles even te laten bezinken van de afgelopen dagen en de tijd om dit reisverslag voor jullie te schrijven. Het was een behoorlijke kluif deze keer. Voor jullie is het misschien een stukje saaier om te lezen... Voor ons is het straks een mooi geheugensteuntje voor het mooie fotoboek en de prachtige film die we willen gaan maken. Beeldmateriaal hebben we al genoeg, haha!

Soms voelt al het plezier dat wij hier maken en beleven erg tegenstrijdig met wat er zich afgelopen vrijdag heeft voortgedaan. Op dit resort maken mensen plezier en ontsnapt eenieder aan de dagelijkse ellende. Dat voelt soms erg gek... Terwijl de Amerikaanse televisie er niet over uitgepraat raakt, maken wij ons op voor een nieuwe dag.

Morgen gaan we naar EPCOT. Een verslag volgt weer zo snel mogelijk ;)

Doei!

• 16 November 2015 - 08:31

Marie-louise:

NOU.....jullie genieten wel!!!! Als ik ooit weer in Florida ben ga ik weer eens naar een Disneypark. Door jouw enthousiaste verhaal krijg ik er zin in. Geniet nog lekker en houd ons op de hoogte. Wat leuke verhalen kunnen we allemaal goed gebruiken in deze barre tijden!

• 16 November 2015 - 08:50

Kitty:

Waaauw. Dat was weer super zeg. Vlug naar het volgende reisverslag. Genieten jongens.